VELUX - communicatie n.a.v. coronacrisis

Paragraphs

Beste klanten,

Onderstaande communicatie ontvingen wij op 5 juli van onze leverancier VELUX.

Wij proberen u zoals steeds een goeie en snelle service te verlenen.

Gelieve rekening te houden met onderstaande bij het plaatsen van uw bestelling.

Mvg,

team Roobroeck

team Van den Broeck

team Van den Braembussche

 

 

Beste Verdelers,
De grondstoffenbevoorrading is een wereldwijde uitdaging geworden die vele bedrijfstakken, waaronder de bouw, treft.

Wat is de nieuwe informatie over de beschikbaarheid van producten?
Rolluiken zijn niet meer beschikbaar tot eind oktober. Elke bestelling die vanaf vandaag geplaatst wordt, wordt automatisch uitgesteld naar die periode.

Alle elektrische- en solar- binnengordijnen kunnen momenteel niet besteld worden en dit waarschijnlijk voor de komende maanden.
Op dit moment worden onze buitenste zonneschermen (MSL/MML type) niet aangetast, maar dit kan in de zeer nabije toekomst veranderen.
De andere elektrisch bedienbare producten zijn onderhevig aan langere levertijden en mogelijke onderbrekingen.

Alle producten van het VELUX-assortiment (houten en polyurethaan dakramen, rolluiken, jaloezieën, accessoires, ...) zijn echter onderhevig aan levertijden die kunnen worden verlengd en fluctueren afhankelijk van de marktvraag. Helaas zal deze delicate situatie zich in ieder geval gedurende de zomerperiode voortzetten.

Wat kan ik doen om de gevolgen van deze crisis tot een minimum te beperken?

  • Om de vooruitzichten voor de hele sector positief te houden, raden wij u aan onze producten te bestellen volgens de vraag van uw klanten. Om uit deze crisis te geraken is het belangrijk dat de producten besteld worden volgens de reële vraag, dat moet onze nieuwe manier van werken zijn.
  • Onze levertijden moeten momenteel worden beschouwd als onze beste schatting op basis van de informatie waarover we beschikken. We raden u aan om op basis hiervan geen beloftes te maken aan uw klanten.
  • Stel uw klanten voor om alleen een project te starten wanneer ze alle benodigde VELUX-producten ontvangen hebben.

Wij zijn ons bewust van de gevolgen van deze verlengde deadlines voor uw bedrijf en willen u bedanken voor uw geduld, uw begrip en vooral uw professionalisme ten aanzien van deze onverwachte crisis. Het hele VELUX België team blijft hard werken om de impact van deze situatie op uw bedrijf te minimaliseren.

Vriendelijke groeten
Het VELUX Team